قطعه های ویژه، قطعه های برجسته در نتایج جستجوی گوگل هستند.
این "موقعیت 0" پاسخ مستقیم به درخواست جستجوی کاربر را ارائه می دهد. گوگل این قطعه را در بالای نتایج ارگانیک به ویژه برای جست و جوهای اطلاعاتی نمایش می دهد و بخش مرتبط و مناسبی از وب سایت را به عنوان متن، فهرست، جدول و همچنین تصویر یا ویدیو نشان می دهد.
وبسایتهایی که با نتایج خود در کادر قطعه برجسته رتبهبندی میشوند، توجه بیشتری دریافت میکنند و میتوانند انتظار CTR بالاتر و ترافیک بیشتری را داشته باشند. تمام اطلاعات مربوط به قطعه های برجسته و بهینه سازی را می توانید در در سایت سئو مهدی نجاری بیابید.
در اولین صفحه نتایج جستجو، گوگل قطعات برجسته شده را برای بسیاری از جستارهای جستجو نمایش می دهد. به این قطعهها «موقعیت 0» نیز گفته میشود و حاوی محتوای مرتبط از وبسایت مربوطه است که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد. قطعه برجسته شامل عناصر محتوای مختلف صفحه فرود است که در قطعه رتبه بندی می شود:
قطعه برجسته معمولاً حاوی یک تصویر است که اغلب از یک وب سایت منبع متفاوت از گزیده محتوا می آید. گاهی اوقات حتی یک ویدیو می تواند یک قطعه ویژه تولید کند. علاوه بر این، گوگل عنوان و آدرس وب سایت را در قطعه نمایش می دهد تا کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد دامنه مربوطه به دست آورند.
توضیحات متا در اینجا نمایش داده نمی شود. نتایج جستجوی ارگانیک از طریق یک قطعه به پایین می لغزند. به عنوان یک نتیجه جستجوی برجسته، وب سایت می تواند روی افزایش ترافیک ارگانیک برای URL مربوطه حساب کند.
Featured Snippet اغلب با پاسخ مستقیم (همچنین به عنوان جعبه پاسخ شناخته می شود) برابر می شود. با این حال، جعبه پاسخ پاسخی است که از داده های گوگل برای یک کلمه کلیدی بسیار ساده و بدون پیوند به وب سایت های خارجی تولید می شود. جعبه پاسخ اغلب از داده های نمودار دانش تغذیه می کند.
بر اساس تجزیه و تحلیل های انجام شده در SERP Features Monitor توسط Searchmetrics، تعداد غیر قابل ملاحظه ای در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. داده های نشان داده شده مربوط به فوریه 2020 است.
اول از همه، دید دامنه خود برای نتایج جستجوی مربوطه در Google به طور قابل توجهی افزایش می یابد. اگر در موقعیت صفر قرار می گیرید، فقط تبلیغات بالاتر از خود دارید - همه نتایج جستجوی ارگانیک به پایین می لغزند.
اغلب مورد اعتراض قرار می گرفت که کاربران می توانند پاسخ سؤال خود را از قبل در قطعه مشاهده کنند و دلیل دیگری برای بازدید از وب سایت ندارند.
این ممکن است برای جستجوهای بسیار ساده صدق کند. با این حال، در بسیاری از موارد، گوگل تنها بخشی از متن، لیست یا جدول را نمایش می دهد، به طوری که کاربران برای دیدن تمام داده ها باید روی صفحه فرود کلیک کنند.
از این نظر، این ویژگی SERP یک فرصت عالی در سئو و بازاریابی محتوا برای ایجاد دید ارگانیک بیشتر و در نتیجه ترافیک ارگانیک است.
بنابراین اگر به بهینه سازی اسنیپت فکر می کنید، باید سوالات زیر را از قبل از خود بپرسید:
https://www.deshraag.org/activity/p/488914/
https://www.acityexplored.com/activity/p/462731/
http://gigglyu.com/activity/p/426366/
http://isms.pk/activity/p/4692016/
http://westernt2p.ca/activity/p/1108655/
https://bandochoi.com/activity/p/2056066/
http://www.bcsnerie.com/activity/p/2622939/